Εγγραφείτε στο ενημερωτικό δελτίο

Εγγραφείτε στο ενημερωτικό δελτίο του Stellantis Communications και ενημερωθείτε για όλα τα νέα

08 Νοε 2019

H τετρακίνηση στο μικροσκόπιο

Το πέμπτο επεισόδιο της ξεχωριστής σειράς που δημιούργησε η Fiat Chrysler Automobiles για να αποκαλύψει τον μαγικό κόσμο πίσω από τη δημιουργία και εξέλιξη ενός νέου οχήματος βρίσκεται στον αέρα.

H τετρακίνηση στο μικροσκόπιο

 

  • Το πέμπτο επεισόδιο της ξεχωριστής σειράς που δημιούργησε η Fiat Chrysler Automobiles για να αποκαλύψει τον μαγικό κόσμο πίσω από τη δημιουργία και εξέλιξη ενός νέου οχήματος βρίσκεται στον αέρα.
  • Αυτή τη φορά η σειρά αποκαλύπτει τα μυστικά γύρω από την εξέλιξη και την τεχνολογία των συστημάτων τετρακίνησης που χρησιμοποιεί η Fiat Chrysler Automobiles στα μοντέλα της.
  • Το νέο επεισόδιο μας μεταφέρει σε μακρινές περιοχές όπου τα αυτοκίνητα δοκιμάζονται σε διαφορετικές επιφάνειες και ακραίες καιρικές συνθήκες ώστε τα συστήματα τετρακίνησης να αντιμετωπίσουν τις πλέον απαιτητικές συνθήκες.
  • Στην περίπτωση της Jeep, η έκφραση "Go Anywhere, Do Anything", περιγράφει απόλυτα την αποστολή που έχει να πετύχει το σύστημα τετρακίνησης.
  • Η Fiat έχει επίσης μακρά παράδοση στα συστήματα 4x4, με το Panda του 1983 να είναι το πρώτο τετρακίνητο αυτοκίνητο πόλης με εγκάρσια τοποθετημένο κινητήρα.
  • Από την πλευρά της η Alfa Romeo έχει μια διαφορετική προσέγγιση στο θέμα, με το αποκλειστικό σύστημα Q4 να προσφέρει την οδηγική απόλαυση ενός αυτοκινήτου με κίνηση στους πίσω τροχούς και παράλληλα την ασφάλεια ενός τετρακίνητου οχήματος.
  • Οι μάρκες της FCA εξελίσσουν και τα συστήματα τετρακίνησης του μέλλοντος, όπου στα plug-in υβριδικά μοντέλα, όπως τα Jeep Renegade και Compass, η ενσωμάτωση ενός ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα θα ανοίξει νέες δυνατότητες.

Η σειρά FCA What's Behind, μας μεταφέρει στο νέο της επεισόδιο σε μερικές από τις πιο απομακρυσμένες περιοχές της υδρόγειου, όπου οι μηχανικοί του Ομίλου δοκιμάζουν και εξελίσσουν τα συστήματα 4x4. Η κίνηση και στους τέσσερις τροχούς αποτελεί μια σημαντική παράδοση για την FCA, η οποία σε διάφορες μορφές της εφαρμόζεται σε διάφορα μοντέλα των μαρκών του ομίλου.

Φυσικά η μάρκα πρωτοπόρος σε αυτό τον τομέα είναι η Jeep®. To πρώτο Jeep κατασκευάστηκε το 1941 και σχεδιάστηκε ώστε να μπορεί να κινείται σε κάθε έδαφος και για οποιαδήποτε αποστολή, δημιουργώντας τη θρυλική φράση "Go Anywhere, Do Anything". Με την ονομασία Willys το συγκεκριμένο μοντέλο αποτέλεσε το πρώτο τετρακίνητο όχημα μαζικής παραγωγής στην ιστορία του αυτοκινήτου. Λίγα χρόνια αργότερα, το 1949, η Jeep δημιούργησε και το πρώτο SUV, το Willys Wagon. Στη συνέχεια τα SUV πήραν το δρόμο της πολυτέλειας, με το Wagoneer του 1963 να εφοδιάζεται με αυτόματο κιβώτιο και ανεξάρτητη εμπρός ανάρτηση.

 

Jeep®: Η ιστορία και το μέλλον

Οι κορυφαίες δυνατότητες εκτός δρόμου των μοντέλων της Jeep εξελίχθηκαν εστιάζοντας στις ανάγκες των αγοραστών με την παράλληλη εκμετάλλευση των δυνατοτήτων που άνοιξαν οι νέες τεχνολογίες στο χώρο του αυτοκινήτου. Η εξέλιξη των μηχανικών μερών σε συνδυασμό με την πρόοδο των ηλεκτρονικών συστημάτων επέτρεψαν τα συστήματα τετρακίνησης να προσφέρουν νέα επίπεδα άνεσης και ασφάλειας, χάρη και στο αρμονικό τους συνδυασμό με τα συστήματα υποβοήθησης οδήγησης. Η εφαρμογή του νέου συστήματος plug-in hybrid στα Jeep Renegade και Compass το 2020 θα αποτελέσει μία εξαιρετικά σημαντική εξέλιξη αλλάζοντας τα δεδομένα στα οχήματα 4x4 βελτιώνοντας περαιτέρω τις ήδη κορυφαίες εκτός δρόμου δυνατότητες των οχημάτων Jeep. Η κίνηση στον πίσω άξονα δεν θα μεταδίδεται πλέον μέσω ενός κεντρικού άξονα, αλλά ενός ηλεκτροκινητήρα, επιτρέποντας την εντελώς ανεξάρτητη διαχείριση ροπής στους εμπρός και πίσω τροχούς. Το ηλεκτρικό σύστημα είναι επίσης πολύ πιο ισχυρό από ένα μηχανικό, αλλά και πολύ πιο ακριβές καθιστώντας το ιδανικό για δύσκολες εκτός δρόμου διαδρομές.       

 

Η σημασία των δοκιμών σε διάφορα μέρη του κόσμου

Σε προηγούμενα επεισόδια της σειράς "FCA What's Behind" είδαμε το πόσο σημαντικές είναι οι δοκιμές εξέλιξης που πραγματοποιούνται σε μερικές από τις πιο δυσπρόσιτες και παράλληλα με ακραίες καιρικές συνθήκες περιοχές του πλανήτη. Στο χιονισμένο Arjeplog της Σουηδίας, ή τις παγωμένες διαδρομές του Β. Μίσιγκαν, τα συστήματα μετάδοσης και η ακρίβεια διαχείρισης της ροπής δοκιμάζονται στα όρια τους. Αντίστοιχα στις ερήμους της Ν. Αφρικής η αντοχή των εξαρτημάτων φτάνει στα όρια τους λόγω των υψηλών θερμοκρασιών και του σκληρού εδάφους. Οι μηχανικοί της Jeep δοκιμάζουν τα μοντέλα της εταιρείας στις πιο ακραίες συνθήκες ώστε να διασφαλίσουν τις θρυλικές δυνατότητες εκτός δρόμου των μοντέλων της μάρκας. Κορυφαία πίστα δοκιμών είναι βέβαια το Rubicon Trail στις Η.Π.Α. όπου εκδόσεις των μοντέλων της Jeep κατακτούν τη διάκριση Trail Rated.

 

Από τη μία άκρη του ωκεανού στην άλλη: Η Fiat δημιουργεί ένα 4x4 τσέπης

Η Jeep δεν είναι η μοναδική μάρκα της FCA με μια εντυπωσιακή παράδοση στα 4x4. Το 1983 η Fiat δημιούργησε το μικρότερο 4x4, εκδημοκρατίζοντας την τετρακίνηση με ένα προσιτό αυτοκίνητο. Αυτό το μοντέλο ήταν το Panda, το πρώτο συμπαγές αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής με εγκάρσια τοποθετημένο κινητήρα και σύστημα τετρακίνησης. Η πρώτη έκδοση εφοδιαζόταν με ένα κινητήρα 965κ.εκ. απόδοσης 46 ίππων, ενισχυμένο πλαίσιο, μια εξαιρετικά κοντή πρώτη σχέση στο κιβώτιο και ένα μηχανικά εμπλεκόμενο σύστημα τετρακίνησης. Το αποτέλεσμα ήταν ένα πραγματικά ασταμάτητο αυτοκίνητο σε εκτός δρόμου διαδρομές. Σήμερα τα μηχανικά μέρη της νέας γενιάς του Panda 4x4 απέχουν έτη φωτός από την πρώτη έκδοση, αυτό που όμως μένει αναλλοίωτο είναι η δημοτικότητα του μοντέλου και βεβαίως οι κορυφαίες εκτός δρόμου δυνατότητες.

 

Alfa Romeo: Το 4x4 στην υπηρεσία της οδηγικής απόλαυσης

Τα πλεονεκτήματα της μετάδοσης και στους τέσσερις τροχούς δεν περιορίζονται μόνο στις εκτός δρόμου διαδρομές. Η τετρακίνηση επιτρέπει και την ιδανική κατανομή της ροπής σε όλες τις καιρικές συνθήκες για απόλυτες επιδόσεις και ασφάλεια. Η Alfa Romeo αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτής της φιλοσοφίας. Η πρόσφυση παίζει καταλυτικό ρόλο στην οδηγική απόλαυση που προσφέρει μια Alfa Romeo και το προηγμένο σύστημα τετρακίνησης Q4 είναι σχεδιασμένο ώστε να αντιδρά με απόλυτη ταχύτητα, αλλά και προβλέψιμη συμπεριφορά. Καρδιά του Q4  είναι το ενεργό κιβώτιο μετάδοσης ATC, το οποίο επιτρέπει στο αυτοκίνητο να κινείται σαν ένα κλασσικό πισωκίνητο αυτοκίνητο μέχρι τη στιγμή που πλησιάζουν τα όρια της πρόσφυσης, οπότε και ακαριαία (σε 150 χιλιοστά του δευτερολέπτου) το σύστημα μπορεί να μεταφέρει στον μπροστά άξονα μέχρι και το 50% της ροπής.

 

 

 

Άλλα περιεχόμενα